You have been here,welcome.Want to go Home or Follow
♥ Salmiah Idrus ♥

Entries Owner Buddieys
Welcome speech said


Assalamualaikum ! Salmiah Idrus speaking , Welcome to my own blog. Hope you enjoy at here. And please come again .





Talk at C-Box



Let's Ask.fm


Big Claps !

Basecode: Izyanyancinnamon
Full edit: ♥ Salmiah Idrus ♥










Happy New Year 2013



Jom bace entri terbaru aku yang pertama bagi tahun 2013 :)

Firstly aku nak mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru dan Selamat Datang bagi tahun 2013, tentu kita semua sedihkan nak tinggal tahun 2012 sebab setiap tahun yang menjelang tentu meninggal kenangan pada kita tak kira pahit atau manis, suka atau duka tetapi itu semualah yang membuatkan hidup kita ni lebih berwarna warni kan ?  
Bila tahun dah berganti tahun dah tentu-tentulah umur kita pun berganti dan makin bertambah kan ? Haaa samalah dengan aku umur yang semakin meningkat ni. You guys no what,  now I'm 17 years old !! Dah olderkan ? Mak aku cakap bila umur makin meningkat tentulah makin banyak tanggungjawab yang kita kena pikul. Bila tahun baru tu menjelang kita sebagai manusia kenalah meng-azam kan sesuatu yang baik jadikan tahun lepas sebagai satu contoh dan jadikan tahun baru ni sebagai satu semangat untuk kita cover balik kecuaian kita pada tahun lepas, supaya perkara-perkara yang lepas kita tak akan ulang lagi . Ermm bila di renung-renungkan semula betul juga apa yang mak aku cakapkan tu .
Untuk tahun 2013 ni aku kene menghadapi satu lagi ujian yang terbesar dalam alam persekolah tapi bukan aku je ye malah ujian ni khas untuk batch of students for the year 1996 . HAHA ! Dah nama pun pelajar paling tua kat sekolah so ujian apa lagi yang sesuai selain SPM kan. Cop, cop, cop bukan Sijil Peminangan Malaysia ok but Sijil Pelajaran Malaysia. Ujian yang wajib di ambil untuk semua orang sebelum mengakhiri zaman persekolah di sekolah menengah. Aku nak dengar perkataan SPM pun dah gugup ni kan pulak nak menghadapinya. HUHH ! Tapi dengan izin Allah aku akan dapat target yang aku nak dan aku akan berjaya menghadapinya ok InsyaAllah. Bak kata cikgu aku yang aku rasakan paling garang sepanjang aku sekolah di KV SP 2 Kedah, dia kata " SPM ni sijil yang awak akan bawa sepanjang hidup, awak nak kerja mana-mana pun orang tentu akan tanya SPM dapat berapa betol tak ?" .  betul cikgu ( macam pelajar contoh bukan ?! ) HUHU !!!


Azam aku pulak untuk tahun ni sama jugak macam orang lain seperti lebih mendekatkan diri kepada pencipta, pelajar bersungguh-sungguh, jadi anak yang berbakti untuk ibu bapa, nak ubah perangai menjadi lebih baik dah selalu berfikiran positif . Insya-Allah Amin doa-doakan la tercapai eh (>_<). 
Ok la enought la untuk entri kali ni. semoga apa yang kita hajatkan akan tercapai. Dan selamat menyambut tahun baru untuk semua. Semoga ceria-ceria selalu dan aku berharap agar tahun 2013 ni memberi tuah kepada kita semua okeyh , Insya-Allah :))


Sekian Wassalam :P terima kasih :))


Hasil tangan yang menaip :




Labels: