You have been here,welcome.Want to go Home or Follow
♥ Salmiah Idrus ♥

Entries Owner Buddieys
Welcome speech said


Assalamualaikum ! Salmiah Idrus speaking , Welcome to my own blog. Hope you enjoy at here. And please come again .





Talk at C-Box



Let's Ask.fm


Big Claps !

Basecode: Izyanyancinnamon
Full edit: ♥ Salmiah Idrus ♥










Berbezaan FB, Twitter dan Blog bagi aku .


Holla semua, jom bace entri hari ni . 

Aku nak cerite mengenai pendapat aku pasal ketiga-tiga laman sesawang yang kian aktif  dengan diri aku. Maklomla kan cuti sekolah, masa aku selain buat kerja rumah , aku juga spend kan time untuk bersosial dengan laman sesawang yang aku daftar. Iaitu Facebook , Twitter dan Blogger .. Mungkin buat masa ni aku tak ada lagi akaun laman yang lain so aku lebih tertumpu kepade laman sesawang ni ja lah. Dalam aku berseronok-seronok ni, aku sempat jugak membuat analisis mengenai laman-laman ni, bagi aku ketiga-tiga ni memang mempunyai sedikit perbezaan dan persamaan. Persamaan laman-laman ni ialah memhubungkan kita juga mensosialkan kita dengan dunia luar dan dunia IT tetapi perbezaannya pulak bagi diri aku secara individu adelah bile aku dengan Facebook aku kurang sangat bab-bab keagamaan ni ia lebih kepada kebaratan >__< macam lebih maksiat la. Bila dengan Twitter lain pulak aku lebih tahu mengenai keagamaan banyak tweet-tweet dia orang memberikan kita kesedaran, senang cerita macam lebih mendorong kepada isu-isu islamic la. Dengan blogger pulak , kita pown sedia maklom yang bloggerkan kebanyakkan orang lebih banyak meluahkan perasaan mereka yang sedih-sedih dan yang syahdu-syahdu kan -_- so ia lebih banyak mendorong kepada perasaan sensitif. 

Haaa itulah perbezaan dan persamaan bagi aku mengenai ke tiga-tiga akaun nyh. Ya la masing-masing ade pendapat masing-masingkan . Ape yang aku cakap ni lebih kepada individu , tapi kalau korang tak suke korang kemuka kan lah sendiri dan tu pown terpulang kepada korang . Maklomla lain orang lain care dan pendapatkan ? so up to you all la asalkan bahagia dunia dan akhirat , OK ! 

so sampai sinilah ye . Selamat bersosial dengan Facebook , Twitter, Blogger or what ever account yang korang ade ok . Jangan lupe Add aku atau Follow account aku taw . Boleh kite kenal-kenal dan menambahkan followers masing-masing kan ? Jangan lupe cari taw . HAHAH !


 http://www.facebook.com/salmiah.eykin

http://story-cikmya.blogspot.com/

https://twitter.com/SalmiahIdrus

Hasil karya >__<




Labels: ,